ConMar logoConMar logoConMar logoConMar logo
  • Home
  • Aanbod
    • Strategisch social media plan
    • Online & social media trainingen
    • Social & Online Strippenkaart
  • Nieuws
  • Gratis toolkit
  • Over ConMar
  • Contact
SEA adverteren op zoekmachines.
Gastblog – De meest gebruikte fouten bij de SEA
8 oktober 2018
Tekst schrijven voor je website. Op de meeste websites vind je hetzelfde soort tekst, maar leef je in want je website is ván jou, maar niet vóór jou.
Tekst schrijven voor je website
12 november 2018

Wat is een landingspagina? De 4 belangrijkste elementen!

De 4 belangrijkste elementen van een landingspagina

In de internet marketing is de vraag “wat is een landingspagina?” een mooie discussie. Je zou kunnen zeggen dat het de pagina is waar een bezoeker binnenkomt op je website. Het maakt dus niet uit wat voor pagina dat is. Maar dat is wel heel kort door de bocht. Wil je via internet op een goede manier potentiële klanten binnen halen via je website, dan is een gerichte en gefocuste landingspagina een must. Een willekeurige bezoeker op je site komt niet zomaar op een landingspagina, die komt op een willekeurige pagina.

 

Waar zet ik de landingspagina op mijn website?

Een landingspagina kun je doorgaans niet ‘normaal’ op je website vinden. Het is een verborgen pagina waar je mensen naar toe leidt. Een landingspagina is onderdeel van een gerichte campagne die je voert. Al dan niet met een advertentie.

Je doet een belofte in je campagne en je landingspagina dient daar naadloos op aan te sluiten. Het moet niet zo zijn dat je bezoeker alsnog moet gaan zoeken om antwoord te krijgen op de vraag.

De landingspagina lost de eerder gemaakte belofte in. Je bezoeker hoeft dan alleen nog maar actie te ondernemen door op een knop te klikken. Wat er achter die knop zit bepaal jij zelf. Het kan een product zijn dat men moet kopen of een opt-in voor een gratis product.

 

Wat doet een landingspagina?

Een landingspagina leidt de bezoeker heel gericht naar iets toe. Dat kan dus een betaald product zijn of een gratis product.

Het hoofddoel van een landingspagina is om mensen naar je bedrijf toe te trekken.

  • Om je mailinglijst te laten groeien.
  • Om meer omzet te genereren.
  • Om meer lezers op je blog te krijgen.

 

Wat is de structuur van een landingspagina?

Een landingspagina heeft een bepaalde structuur. Een structuur die helder en duidelijk is en weinig aan de verbeelding overlaat.
De bezoeker moet snel kunnen zien wat er van hem of haar wordt verwacht. Bij te veel keuzes of te veel moeten zoeken, haakt een bezoeker af.

Ik geef je in dit artikel een structuur voor een landingspagina voor een optin met een viertal belangrijke elementen. Het doel is om je mailinglijst te laten groeien.

 

  • Algemeen

    Op een landingspagina moet de bezoeker maar 1 ding kunnen doen: inschrijven. Een formulier is dus belangrijk. Op de pagina is ook geen menu, om te voorkomen dat je bezoeker andere dingen gaat doen. Een handige tool hiervoor is Leadpages. Leadpages is een online systeem en helpt je om de perfecte opt-in pagina of salespagina te maken.

  • Kop

    De kop van de pagina is een statement, een belofte die jij de bezoeker doet.
    “10 kilo afvalen binnen 3 maanden” dat is een belofte die je doet.

  • Body

    De pagina verdeel je in twee secties: boven en onder. Beide secties zijn belangrijk. Ik noem ze hier body 1 en body 2.

Body 1

Body 1 verdeel je in twee kolommen.
• Formulier
• Tekst

In de tekst kolom vertel je meer over het afvallen in 3 maanden. Goed is om hier de nadruk te leggen op de pijn van de bezoeker. Waarom het niet lukt, waar de bezoeker tegenaan loopt bij het afvallen, welke emoties er vervolgens zijn. Maar ook dat jij een oplossing hebt om al die frustraties weg te nemen. Je verwijst naar het formulier in de andere kolom. Je geeft precies aan wat de bezoeker moet doen.

Body 2

Dit deel van de pagina bevat testimonals van bestaande klanten. Dit noemen we ook wel social proof. Dit kan een tweet zijn die iemand op Twitter heeft geplaatst over jou. Of een Facebook post met daarin een positief verhaal.
Een andere manier van social proof is klanten die je al hebt bediend. Zeker als dit grote bekende bedrijven zijn. Vaak volstaat dan een logo. Social proof kun je ook laten zien door aan te geven hoeveel mensen de opt-in al hebben gedownload.

 

Tot slot

Een duidelijke landingspagina maken is gemakkelijker dan je denkt. Zorg voor de vaste onderdelen en je kunt aan de slag met je campagne. Wat voor campagne het ook is: Facebook advertenties, Adwords (SEA), e-mailmarketing. Zolang je landingspagina maar aansluit bij de belofte die je doet.

Heb je hulp nodig bij het maken en opzetten van je landingspagina? Neem dan geheel vrijblijvend contact op.

 

 

Share
Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Interessant? Lees dan ook

How to video - Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC
8 september 2020

Hoe plaats je een foto op Instagram via je PC?


Lees verder
Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie. Hoe je met Videomarketing meer Goede Leads krijgt
21 april 2020

Gastblog – Videomarketing voor bedrijven in de maakindustrie


Lees verder
De ontwikkeling van goede content een must voor iedere ondernemer die zich online profileert aan de doelgroep.
22 oktober 2019

Waar bestaat goede content uit?


Lees verder

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Minicursus Copywriting

Snel beter worden in copywriting

Snel beter worden in copywriting!
E-book - € 19
Complete online cursus - € 49

Volg ConMar op Facebook

https://www.facebook.com/conmarnl

Topics

Adverteren Apps autoresponder Boeken Cijfers Content E-mailmarketing Foto Gastexpert Google How-to In de media Kleuren MailChimp Nieuwsbrief Online zichtbaarheid Persoonlijk Privacy Schrijven SEA SEO social media Social media verwijderen Teksten Testimonial Time management Video Website weggever Zoekwoorden

Snel naar:

  • Algemeen
  • Facebook tips
  • Instagram tips
  • Leestips
  • LinkedIn tips
  • Pinterest tips
  • Slimme tools
  • Social Media
  • Twitter tips

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor Tips & Tricks en ontvang direct GRATIS toegang tot de Social Media Toolkit!

>> Aanmelden

Referenties

Klanten vertellen

Laatste nieuws

  • Mijn lees challenge 2021 2 februari 2021
  • Social media afmetingen 2021 7 januari 2021

Volg op Facebook

ConMar

Ruimtevaartlaan 61
1562 BB Krommenie
Tel: 06 – 29 45 02 88
E-mail je vraag

© 2021 ConMar – Alle Rechten Voorbehouden - Algemene Voorwaarden I Privacy