Hoe kom je achter de exacte kleurcode van iets wat je op je beeldscherm ziet?
Hoe vind je de codes van een bepaalde kleur?
1 oktober 2019

Waar bestaat goede content uit?

De ontwikkeling van goede content een must voor iedere ondernemer die zich online profileert aan de doelgroep.

Met behulp van content kun je je bedrijf op de kaart zetten. Dat stopt niet bij een visitekaartje, flyer of website. Content gaat veel verder dan deze 3 statische zaken. Je website behoort dynamisch te zijn en waardevolle content in de vorm van bijvoorbeeld een blog of een video zorgt daarvoor. Een dynamische website is continue in beweging met steeds weer nieuwe content. Content die onderling met elkaar verbonden is en oude en nieuwe content met elkaar verbindt. Hiervoor is de ontwikkeling van waardevolle content een must voor iedere ondernemer die zich online profileert aan de doelgroep. Voor jou dus.

 

Wat is goede content?

Maar wat is nu goede content? Als je online gaat zoeken zijn de meningen daarover verdeelt. Echter, een aantal onderdelen komt steevast terug in al die meningen. Daar gaat het in dit artikel over. Dit gaat niet alleen over content voor op je website/ blog,  in je nieuwsbrief, maar ook over content om te delen op Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest en alle social media kanalen waar je actief bent.

 

Waarde

Goede content is waardevol. Waardevol voor jouw doelgroep wel te verstaan. Hoe waardevol jij ook iets vindt, het gaat om wat je doelgroep ervan vindt. Daarom is het zo belangrijk om je doelgroep goed te kennen en je oor te luister te leggen bij je doelgroep. Niet alleen luisteren is belangrijk. Ook vragen stellen helpt je bij het bepalen van waardevolle content voor je doelgroep.

 

Verhaal

Vroeger in de tijd zonder kranten, waren het de minstrelen en barden die de verhalen vertelden. Verhalen van avonturen, oorlogen en dagelijkse beslommeringen. Het nieuws werd op die manier ook verpakt in verhalen. Door de emotie van een verhaal blijft de informatie/ het nieuws veel beter hangen. Je kunt nog zo veel feiten paraat hebben en kennis, maar als je dat niet in een verhaal kunt gieten, kom je met je content nergens. Storytelling is een goed middel om klanten te bereiken en de conversie te laten stijgen.

 

Herkenning

Je doelgroep wil zichzelf herkennen. Zien, horen en lezen dat jij hetzelfde hebt doorgemaakt als zij. Die herkenning creëer je door je eigen authentieke verhaal te delen met je doelgroep. Hoe je dat doet? Door verhalen te vertellen.

 

Relevant voor je doelgroep

Als we er vanuit gaan dat je doelgroep een probleem heeft, dan zitten ze te wachten op een oplossing. In de content die je gratis deelt op je website hoef je niet perse dé oplossing te bieden of te geven. Je kunt ook een houvast geven die je doelgroep dichter naar die oplossing toe helpt.

 

Kloppend (gecheckt)

De informatie die je deelt moet natuurlijk wel kloppen. Je mening is je mening. Feiten en cijfers check je, zodat je weet dat je niet zomaar iets de wereld in gooit.
Kun je een feit of cijfer niet checken, noem het dan ook niet. Je doelgroep heeft er dan niets aan.

 

Kortom

Als je deze 5 onderdelen meeneemt bij het creëren van je content, dan heeft je doelgroep er het meest aan. Zie het als een checklist die je langs je content heen kan leggen. Bij al je content. Ook voor de content die je deelt op Facebook, LinkedIn en andere kanalen waar jij jezelf op profileert.

 

Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *