Overzicht van alle social media formaten
Alle social media formaten 2017 op een rijtje [infographic]
5 januari 2017
ConMar - Hoe creëer je meer online zichtbaarheid op je website
Gastblog – Hoe creëer je meer online zichtbaarheid via je website?
26 januari 2017

Hoe verbeter je je online zichtbaarheid?

Welke kanalen kun je inzetten om je online zichtbaarheid te vergroten en hoe verhouden die diverse kanalen zich tot elkaar? ConMar

Als bedrijf is de online zichtbaarheid van jou en je producten natuurlijk van groot belang. De buitenwereld laten zien dat je bestaat. Dat mensen je tegenkomen op internet, zodat zij weten wat je te bieden hebt en je leren kennen. Maar welke kanalen kun je zoal inzetten om online beter zichtbaar te worden? En hoe verhouden die diverse kanalen zich tot elkaar?

 

Website als kennismaker

Een van de meest voor de hand liggende manieren om bekendheid te genereren op het internet is een eigen website. In het huidige digitale tijdperk is het bijna ondoenlijk om zonder website je doelgroep te bereiken en klantenkring serieus uit te breiden. Door informatie over je producten of diensten te geven, is een site een laagdrempelige manier om (toekomstige) klanten kennis te laten met jou en je bedrijf.

 

Sociale media als marketingtool

Hoewel sociale media vaak worden gebruikt als uithangborden van allerlei privébesognes, zijn het ook laagdrempelige platforms met marketingpotentie. Iets dat je als mkb’er heel goed in jouw voordeel kunt gebruiken. Tegenwoordig is vrijwel iedereen, van jong tot oud, er te vinden.

Tijd en aandacht

Let er wel op dat je de platforms gericht en strategisch gebruikt. Social media zijn weliswaar gratis, maar het onderhoud kost de nodige tijd en energie. Door te weinig of juist te veel berichten te plaatsen en volgers te overspoelen met spam of oninteressante bijdragen, kunnen sociale media zich ook tegen je keren. Hetzelfde geldt voor het nakomen van beloften. Doe je dat niet, dan ontwikkelt een medium als Facebook zich al gauw tot een openbare klachtenbak.

 

De waarde van de digitale nieuwsbrief

De digitale nieuwsbrief is een derde stukje van de puzzel die onlinemarketing heet. Een stuk goedkoper, milieuvriendelijker en sneller inzetbaar dan een gedrukte nieuwsbrief. Bovendien sluit e-mailmarketing goed aan bij de nieuwe persoonlijke manier van communiceren via de smartphone. Een nieuwsbrief zorgt ervoor dat je op de radar blijft en genereert een duurzaam contact. Daarnaast worden mails meestal vaker en beter gelezen dan berichten op Facebook, Twitter en ander social media kanalen.

 

Wisselwerking tussen de diverse kanalen

We hebben dus kunnen constateren dat een eigen website, social media en digitale nieuwsbrief op zichzelf al prima marketingtools kunnen zijn om je online zichtbaarheid te vergroten. Maar hoe zit het met de wisselwerking tussen de drie kanalen? Als je een goede strategie hanteert, integreer je de drie en vullen de diverse vormen van internetmarketing elkaar perfect aan.

Wil je meer weten of eens vrijblijvend van gedachten wisselen? Neem dan gerust contact met mij op.

 

Els Vriese
Els Vriese
Registered Social Media Professional (RSP) en drijvende kracht achter ConMar. ConMar begeleidt bedrijven bij het tactisch inzetten van social media, website en nieuwsbrief voor meer online zichtbaarheid, zodat hun naamsbekendheid vergroot met meer klanten als resultaat.

8 Comments

  1. Avatar Sander schreef:

    Dank voor je tips. Vooral de samenwerking tussen de verschillende platforms is zeer interessant!!

    • Avatar Els Vriese schreef:

      Graag gedaan Sander en helemaal eens. Juist in de verbinding van de diverse kanalen schuilt de echte kracht. Maar let wel op; alles is zo sterk als de zwakste schakel.
      Groet, Els

  2. Avatar Jessica Harmens schreef:

    Voor mij interessant om te lezen over de waarde van een digitale nieuwsbrief.

    • Avatar Els Vriese schreef:

      Goed om te lezen Jessica. Binnenkort meer over dit onderwerp en mocht je een specifieke vraag hebben, laat het gerust weten.
      Groet, Els

  3. Avatar Linda schreef:

    Heb je ook tips hoe je minder energie en tijd kwijt kunt zijn aan social media? Groet, Linda

    • Avatar Els Vriese schreef:

      Hallo Linda, die tips heb ik zeker en in grote overvloed. Deze maand start ik een pilot programma ‘Hoe je superslim en automatisch social media berichten plaatst zonder extra tijd en inspanning’. Op basis van de feedback van de testpersonen scherp ik inhoud aan en komt het programma in het voorjaar beschikbaar. Mocht je interesse hebben om als testpersoon deel te nemen, laat het weten. En een blog over alle time-savers staat op de planning.
      Groet, Els

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *