“Maar dat bloggen, dat kost toch veel te veel tijd? En wat heb ik nu te vertellen? Hoe pak ik het aan? En is dat niet heel veel gedoe voor niets? “
Wist je dat:
Ja, ook jij hebt wat te vertellen. Probeer het maar eens: schrijf 10 dingen op die te maken hebben met het product of de dienst die je verkoopt. Of kijk eens in je mail, welke vragen zijn je onlangs nog gesteld over jouw bedrijf? Welke toegevoegde waarde bied jij een klant? En zijn de teksten op je website eigenlijk te kort, kun je een en ander nog meer uitleggen? Je bent blogideeën aan het verzamelen. En deze verzameling daar kun je uit putten als je even niet meer weet waar je over wilt schrijven.
Zakelijk bloggen is een uitstekende manier om mensen en bedrijven te bereiken, om hoger bij Google in de zoekmachineresultaten te komen en om vertrouwen en de gunfactor te krijgen. Maar omdat je niet voor Google schrijft en geen robots bedient, is het belangrijk dat jij een goede tekst met pakkende titels schrijft. Dat wil zeggen, een tekst die de lezer bereikt, prikkelt en onthoudt.
Als je gaat schrijven, benoem je eigenlijk wat je ziet, hoort, voelt, ruikt, denkt, want ook bij zakelijk schrijven helpt het om alle waarnemingen die je hebt te noteren. Je leeft je in in jouw klant. Jouw dienst is een belevenis geworden en de klant ervaart echt de voordelen van jouw product.
Tijdens een training Zakelijk Bloggen gaan we hier mee aan de slag. Je leert hoe je SEO kunt toepassen in je teksten, hoe je een blog opbouwt en hoe je een blog opbouwt en hoe je je blogs het beste kunt delen op je website of sociale media, zodat ook jij direct resultaat behaalt met jouw geschreven teksten. Je vergroot je online zichtbaarheid en weet hoe je deze teksten ook offline kunt inzetten. Want als jij de teksten voor je website of sociale media zelf schrijft, dan wil je consumenten, bedrijven of organisaties bereiken!
Wil jij ook deelnemen aan de training Zakelijk Bloggen in februari, maart of april 2019? Schrijf je dan nu in. Je krijgt 10% korting op de training als je aangeeft dat je de blog op de site van Conmar hebt gelezen. Of koop het boek Hoe schrijf ik zakelijke blogs.